Verbreding A6 Almere

20 augustus 2016

De wegen tussen Schiphpol, Amsterdam en Almere zijn vaak in het nieuws. En niet op een fijne manier: ze zijn vaak het onderwerp van fileberichten. Er wordt hard aan gewerkt om daar verandering in aan te brengen door extra rijstroken aan te leggen en verkeersstromen slimmer te scheiden. Tegelijkertijd wordt de hinder voor de omgeving verminderd, onder andere door over een afstand van 33 km extra hoge geluidschermen te plaatsen en geluidreducerend asfalt aan te leggen.

De verbreding van de A6 maakt deel uit van dit grote meerjarenplan. Zoals zo vaak het geval is bij wegverbreding moeten er ook ondergronds wijzigingen worden aangebracht. Kabels en leidingen worden verlegd om ruimte te maken voor de bredere weg. Dit werk is uitgevoerd door A.Hak, in samenwerking met heel veel partijen. Hoe belangrijk goede samenwerking is bij zo’n project wordt toegelicht in bovenstaande korte documentaire. Namens A.Hak is projectmanager Kees Hoogstraten één van de ‘hoofdrolspelers’ in de film.

Meer informatie over alle werkzaamheden is te vinden op de projectsite van Rijkswaterstaat.

  • projecten

    IJmeer kruising IJmeer kruising

    IJmeer kruising

    A.Hak Leidingbouw heeft samen met A.Hak Drillcon een warmtetransportleiding aangelegd.

  • nieuws

    Warmtenet HVC Alkmaar Warmtenet HVC Alkmaar

    Warmtenet HVC Alkmaar

    A.Hak-bedrijven zijn op verschillende plaatsen in Nederland actief bij de aanleg van stadsverwarming. In Alkmaar was de lokale televisiezender erbij.

  • projecten

    Water voor Saoedi-Arabië Water voor Saoedi-Arabië

    Water voor Saoedi-Arabië

    In Saoedi-Arabië werken we aan de drinkwatervoorziening voor de hoofdstad, met een transportleiding dwars door de woestijn.

  • projecten

    Elbedüker: tunnelproject onder de Elbe Elbedüker: tunnelproject onder de Elbe

    Elbedüker: tunnelproject onder de Elbe

    A.Hak Drillcon legde nieuwe gastransportleidingen aan onder de Elbe en boorde daarvoor een tunnel van ruim 1.500 meter lengte door middel van microtunnelling.