De IT- en informatiemanagement-afdeling van A.Hak heeft in samenwerking met Alliander een mooie bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het Digitaal Samenwerkingsplatform dat de standaard wordt voor Nederlandse netbeheerders. Het platform zal het proces rondom het verzorgen van huisaansluitingen voor gas, water, elektriciteit en communicatie zo efficiënt en transparant mogelijk maken.
Voordelig voor de consument, die straks veel sneller een huisaansluiting regelt en de voortgang online kan volgen, maar ook voor alle betrokken partners in de keten: van gemeente, bouwbedrijven, netbeheerders en bedrijven als A.Hak die de aansluiting maken. Door beter samen te werken via DSP kunnen zij meer kwaliteit leveren tegen lagere kosten.
‘DSP is geen platform waar de ketenpartners zelf hun informatie moeten ophalen, maar een oplossing die ervoor zorgt dat hun ICT-systemen rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren’, vertelt projectmanager en procesconsultant Arjan Ribberink.
‘De processen die doorlopen moeten worden om een aansluiting te realiseren, zijn van aanvraag tot oplevering gestandaardiseerd. De partners wisselen in DSP informatie uit via een groot aantal berichten. Onze opdrachtgever Alliander is één van de netbeheerders die vooroploopt bij de ontwikkeling van DSP. Samen met hen heeft onze afdeling een flinke bijdrage kunnen leveren aan het standaardiseren van die DSP-berichten.’
Abstract verhaal? Lees dan het artikel uit het zomernummer van A.Hak Magazine.
A.Hak
Steenoven 2-6
4196 HG Tricht
T +31 345 579 211
info@a-hak.nl